Při práci s třídními kolektivy pracujeme podle konkrétních potřeb školy a kolektivu žáků.
Lekce jsou v rozsahu dvou vyučovacích hodin pro počet frekventantů do 30 (zpravidla 1 školní třída), programy jsou návazné jak v jednotlivém roce, tak vertikálně v jednotlivých ročnících.
Programy jsou obvykle realizovány dopoledne v prostorách příslušné školy – třídy.
Programy jsou pro všechny věkové skupiny žáků ZŠ a SŠ.
Na zajištění programů se podílejí vždy dva pracovníci, organizace má k dispozici zkušený lektorský tým, který tvoří speciální pedagog, pedagog, psychoterapeut a sociální pracovníci s dlouholetými zkušenostmi s prací s dětmi a mládeží.
Pracujeme interaktivní formou a využíváme tyto formy práce:
- řízená diskuse,
- skupinová práce,
- hra,
- výtvarné techniky,
- psychodrama,
- modelování situací,
- nácvik sociálních dovedností a další.
Cena programů je stanovena na základě vzájemné dohody.
Při realizaci programu je pro nás velmi důležitá spolupráce s třídním učitelem, případně s dalšími pedagogy. Po ukončení programu vítáme možnost konzultací s pedagogy, kdy společně hledáme další možnosti jak pokračovat v práci se třídou.
Pokud v rámci programů vznikne potřeba hlubší spolupráce s třídním kolektivem, zajišťujeme po dohodě se školou intervenční programy vedené odborníkem (ve spolupráci s metodikem prevence, výchovným poradcem, případně školním psychologem) zaměřené na řešení konkrétních situací v kolektivu žáků.